W naszym przedszkolu staramy się zapewnić wychowankom jak najlepsze warunki sprzyjające prawidłowemu rozwojowi, zdobywaniu wiedzy i umiejętności oraz budowaniu systemu wartości i prawidłowych postaw moralno – społecznych.
Nasze przedszkole czynne jest od godz. 6:30 do 16:00. Opłaty pobierane są z góry do 25 dnia każdego miesiąca w księgowości przedszkola w wyznaczonych dniach.
- Oferujemy trzy posiłki dziennie, tj.
- śniadanie
- obiadek dwudaniowy
- podwieczorek
Nasze przedszkole posiada 5 sal zabaw dla oddziałów do których uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat (dzieci posiadające orzeczenie do kształcenia specjalnego do 8 lat).
- 5 oddziałów 8 godzinnych w tym 2 oddziały integracyjne
ZAJĘCIA DODATKOWE :
- * zajęcia rytmiczno–umuzykalniające
- * j.angielski
- * religia
- * zajęcia taneczno – ruchowe
W CODZIENNEJ PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PRAGNIEMY DBAĆ O:
- * rozwijanie dziecięcej kreatywności w działaniu i myśleniu.
- * różnorodną aktywność twórczą dziecka,
- * zgodne współdziałanie w zespole dziecięcym,
- * możliwość samorealizacji i osiągania sukcesu przez dziecko,
- * interesujące zabawy i zajęcia prowadzone przez nauczycieli i instruktorów zajęć dodatkowych.
PRZEDSZKOLE OFERUJE:
- * wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, z dużym doświadczeniem zawodowym, pracującą z powołaniem i oddaniem na rzecz dzieci i przedszkola,
- * różnego rodzaju imprezy i zabawy integracyjne na terenie placówk (Andrzejki, Mikołajki, Spotkania Wigilijne, Dzień Babci i Dziadka, Bal Karnawałowy, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka itp.),wspólne wykonywanie ozdób choinkowych, pieczenie ciasteczek i malowanie pisanek
- * wycieczki
- * przedstawienia teatralne i olimpiady dla dzieci w przedszkolu i poza jego terenem
- * spotkania z ciekawymi ludźmi – szeroko rozwinięta współpraca ze środowiskiem lokalnym
- * spotkania adaptacyjne dla dzieci nowych i ich rodziców w sierpniu
- * zajęcia dodatkowe: rytmika, język angielski, religia, zajęcia taneczno – ruchowe
- * opiekę logopedyczną, psychologiczną, terapeutyczną i pedagogiczną
- * współpracując z rodzicami proponujemy takie formy, które wzbogacą wiedzę o dziecku, a tym samym ułatwią jego edukację i wychowanie.
W PRZEDSZKOLU PRACUJEMY W OPARCIU O PROGRAMY:
„Program wychowania przedszkolnego”, którego autorkami są: Wioletta Majewska, Renata Paździo, Wiesława Żaba – Żabińska (Wydawnictwa MAC)
„Ku dziecku” którego autorkami są: Barbara Bilewicz- Kuźnia, Teresa Parczewska (Wydawnictwo WSiP)
„Razem w przedszkolu”, którego autorkami są: Jolanta Andrzejewska, Jolanta Wierucka (Wydawnictwo WSiP)
Treści zawarte w programach są zgodne z nową podstawą programową zatwierdzoną przez Ministra Edukacji Narodowej. Programy pozwalają poprzez zabawę edukacyjną stopniowo przygotowywać dzieci do edukacji szkolnej.
PRZEDSZKOLE REALIZUJE:
- Zajęcia adaptacyjne w ramach realizacji programu własnego „Będę przedszkolakiem”– cykl spotkań z rodzicami i dziećmi, które mają rozpocząć edukację przedszkolną;
- „Wesoło i bezpiecznie” program własny, poświęcony kształtowaniu u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia i przygotowaniu ich do bezpiecznego funkcjonowania w środowisku.
3. „Małe formy sceniczne jako element kształcenia mowy i myślenia
w procesie intelektualnego dziecka” – program własny, który wprowadzając dziecko w świat teatru pozwala mu rozwijać uczuciowo, intelektualnie i kulturalnie.
4. Program „Przyjaciel przyrody” daje możliwość poznania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwację, eksperyment i odkrywanie, rozbudzające zainteresowania dzieci naturalnym środowiskiem i potrzebą jego ochrony.
5. „Mali plastycy” – podstawowym zadaniem programu jest próba wychowania dziecka twórczego, obdarzonego wyobraźnią i inwencją, dostrzegającego piękno w otaczającej rzeczywistości i umiejącego je za pomocą określonych środków i sposobów odzwierciedlić w wytworach plastycznych.
5. „Dziecko i jego możliwości artystyczne” – to cykl zajęć dotyczących tworzenia widowiska teatralnego. Celem jest zapoznanie dziecka ze sztuką teatralną, poznanie środków wyrazu artystycznego stosowanych w teatrze, kształcenie umiejętności dramatycznych podczas zabaw twórczych, wprowadzenie elementów gry aktorskiej w tworzonych przez grupę inscenizacjach i widowiskach teatralnych, zakończonych występem przed publicznością na prawdziwej scenie.
6. „Program Stymulacji Zmysłowej wg Teorii Integracji Sensorycznej” – program dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.