W naszym przedszkolu staramy się zapewnić wychowankom jak najlepsze warunki sprzyjające prawidłowemu rozwojowi, zdobywaniu wiedzy i umiejętności oraz budowaniu systemu wartości i prawidłowych postaw moralno – społecznych.

Nasze przedszkole czynne jest od godz. 6:30 do 16:00. Opłaty pobierane są z góry do 25 dnia każdego miesiąca w księgowości przedszkola w wyznaczonych dniach.

  • Oferujemy trzy posiłki dziennie, tj.
    • śniadanie
    • obiadek dwudaniowy
    • podwieczorek

Nasze przedszkole posiada 5 sal zabaw dla oddziałów do których uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat (dzieci posiadające orzeczenie do kształcenia specjalnego do 8 lat).

  • 5 oddziałów 8 godzinnych w tym 2 oddziały integracyjne

ZAJĘCIA DODATKOWE :

  • * zajęcia rytmiczno–umuzykalniające
  • * j.angielski
  • * religia
  • * zajęcia taneczno – ruchowe

W CODZIENNEJ PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ PRAGNIEMY DBAĆ O:

  • * rozwijanie dziecięcej kreatywności w działaniu i myśleniu.
  • * różnorodną aktywność twórczą dziecka,
  • * zgodne współdziałanie w zespole dziecięcym,
  • * możliwość samorealizacji i osiągania sukcesu przez dziecko,
  • * interesujące zabawy i zajęcia prowadzone przez nauczycieli i instruktorów zajęć dodatkowych.

PRZEDSZKOLE OFERUJE:

  • * wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, z dużym doświadczeniem zawodowym, pracującą z powołaniem i oddaniem na rzecz dzieci i przedszkola,
  • * różnego rodzaju imprezy i zabawy integracyjne na terenie placówk (Andrzejki, Mikołajki, Spotkania Wigilijne, Dzień Babci i Dziadka, Bal Karnawałowy, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka itp.),wspólne wykonywanie ozdób choinkowych, pieczenie ciasteczek i malowanie pisanek
  • * wycieczki
  • * przedstawienia teatralne i olimpiady dla dzieci w przedszkolu i poza jego terenem
  • * spotkania z ciekawymi ludźmi – szeroko rozwinięta współpraca ze środowiskiem lokalnym
  • * spotkania adaptacyjne dla dzieci nowych i ich rodziców w sierpniu
  • * zajęcia dodatkowe: rytmika, język angielski, religia, zajęcia taneczno – ruchowe
  • * opiekę logopedyczną, psychologiczną, terapeutyczną i pedagogiczną
  • * współpracując z rodzicami proponujemy takie formy, które wzbogacą wiedzę o dziecku, a tym samym ułatwią jego edukację i wychowanie.

W PRZEDSZKOLU PRACUJEMY W OPARCIU O PROGRAMY:

„Program wychowania przedszkolnego”, którego autorkami są: Wioletta Majewska, Renata Paździo, Wiesława Żaba – Żabińska (Wydawnictwa MAC)

„Ku dziecku” którego autorkami są: Barbara Bilewicz- Kuźnia, Teresa Parczewska (Wydawnictwo WSiP)

„Razem w przedszkolu”, którego autorkami są: Jolanta Andrzejewska, Jolanta Wierucka (Wydawnictwo WSiP)

        Treści zawarte w programach są zgodne z nową podstawą programową zatwierdzoną przez Ministra Edukacji Narodowej. Programy pozwalają poprzez zabawę edukacyjną stopniowo przygotowywać dzieci do edukacji szkolnej.

 PRZEDSZKOLE REALIZUJE:

  1. Zajęcia adaptacyjne w ramach realizacji programu własnego „Będę przedszkolakiem”– cykl spotkań z rodzicami i dziećmi, które mają rozpocząć edukację przedszkolną;
  2. „Wesoło i bezpiecznie” program własny, poświęcony kształtowaniu u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia i przygotowaniu ich do bezpiecznego funkcjonowania w środowisku.

3.      „Małe formy sceniczne jako element kształcenia mowy i myślenia
w procesie intelektualnego dziecka”
 – program własny, który wprowadzając dziecko w świat teatru pozwala mu rozwijać uczuciowo, intelektualnie i kulturalnie.

4.      Program „Przyjaciel przyrody” daje możliwość poznania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwację, eksperyment i odkrywanie, rozbudzające zainteresowania dzieci naturalnym środowiskiem i potrzebą jego ochrony.

5. „Mali plastycy” – podstawowym zadaniem programu jest próba wychowania dziecka twórczego, obdarzonego wyobraźnią i inwencją, dostrzegającego piękno w otaczającej rzeczywistości i umiejącego je za pomocą określonych środków i sposobów odzwierciedlić w wytworach plastycznych.

5. „Dziecko i jego możliwości artystyczne” – to cykl zajęć dotyczących tworzenia widowiska teatralnego. Celem jest zapoznanie dziecka ze sztuką teatralną, poznanie środków wyrazu artystycznego stosowanych w teatrze, kształcenie umiejętności dramatycznych podczas zabaw twórczych, wprowadzenie elementów gry aktorskiej w tworzonych przez grupę inscenizacjach i widowiskach teatralnych, zakończonych występem przed publicznością na prawdziwej scenie.

6. „Program Stymulacji Zmysłowej wg Teorii Integracji Sensorycznej” – program dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.